Thursday, December 01, 2011

berjimba bersama suami tanpa anak disisi

*ini adalah n3 pekasam yg baru dipublish...

berjimba la sgt kan...
walhal...[rindu kat membe mase study dulu..suke sebut walhal]
kene pg nilai tok beli barang kenduri pengantin kecik tu la...si ziyad nashrique 2..kenai???
aku punye la semangat amek cuti n mr sapic punye la semangat amek mc semata2 nk ke nilai.. *eh jap...mr sapic mmg sakit ye..kang jd isue la plak..hahaha...
padahal nk ke nilai je pon..bukan jaoh sgt dr uma ktorg...tp dah name pon nilai kan..orang besa pon pening dok lelame kat situ..nie plak baby... mawu dea meradang 1 badan kalo bawak g sane...
so ktorg decide pg 2 anta ziyad g nursery...then ktorg g clinic... mr sapic demam la pulok..tp still boleh berjalan la..xde la melepek je....then ktorg decide g nilai pastu...


pas je g clinic..troz laju2 nk g bekfes....mase nk crik tmpat bekfes 2 aku ckp la kat mr sapic yg lunch kang aku nk makan ayam penyet..tp dan2..dea ajak makan ayam penyet time 2 jugak...ayam penyet di pukul 10 pg...sedapkah???   @_______@



 muke perempuan teruja nk makan ayam penyet di pagi hari....



ktorg 1st customer okey....so blh la recce kedai tanpa gangguan customer lain...dah order baru pasan yang tahap kebersihan kedai nie adalah di kelas C....bulp.......




dah lah makanan yg ktrog order banyak... ayam penyet 2 set,pecal,sayur asem, air lg... tgk2 kebersihan tahap C...hoi..potong betul la.... tp bile sampai je rase dea not bad la...tp pada aku sedap lg wong solo....wong solo is no. 1 tok penggemar ayam penyet...





breakfast yg xmcm breakfas...

kesudahannye....xabes... plus mr sapic pon xbape sehat kan...so blh plak dea da makan separuh dea ckp nk muntah..potong betoi... pas2 siap tanya <<"b...nape ayam nie mcm pecah"<<< "b..dah name pon ayam penyet b..mmg la pecah..penyet 2 maksod dea dea kasik ketuk ayam 2 b4 serve...">>>> cian laki aku...pembawakan org demam kot...otak pon xleh pk betoi da...hehehehe



so ktorg tgglkan la kedai ayam penyet 2 dengan hampa..sebaek la price dea xsemahal mkn kat wong solo...so kne jugak terjah wong solo pasnie...menu kat sane lg bes2 je sume...

setel makan laju2 g nilai 3...kang lg lambat lg panas lg ilang mood nk shoping... sesampai je...jejalan dulu survey kedai mane paper bag yg murah...kali nie aku xnk beli paper bag yg macam orang kawen 2..nk yg fancy2 skit...dah kate nk celebrate baby kan... bukan kenduri kawen o tunang...so harus fancy2... punye la byk kedai ktorg pusing sume corak2 orang kawen...menci...

pas2 blh plak tgh2 jenjalan...aku mula xselesa sebab tank susu dah penuh... kne pulak carik surau nk pam susu...mmg xselesa okey nk jalan kalo tank susu penuh...tambah2 ble baju dah stat basah...lg mencik... aku kalo jalan2 without ziyad mmg aku usung je beg pam 2 kemane2...senang...dah 2 pg la mengepam dulu....


pam2 dapat la 3oz susu equal to 3 botol tok ziyad.. c...bayangkan aku nk bejaln ngan tank penuh mcm 2..mmg xselesa ok...

so ktorg pon sambung le balik bejalan... pas kecewa crik paper bag xjmp g jap kedai kain dulu sebab nk bli kain tok wrap chocolate....dan kain harus juga ade unsur biru...=)



kain tok wrap coklat nie xyah mahal2 la...aku amek yg RM 3.90 semeter je..aku rembat 2 meter..so ble potong kecik2 dapat 80 pcs...cukup bajet tok paper bag sebab aku wat goodies bag 80 pcs je...then survey carik dulang tok letak kelapa bunga rampai n segala benda mase cukur jambul nant....mase nie mmg terase mcm nk kawen dulu..punye la pnat nk carik barang kawen time 2.....



byk gle choice skang...sume lawa2 okey....


then ktorg g survey balik kedai tok paper bag....and at last...jumpe..kedai nie mmg byk paper bag yg comei2 k... name kedai nie  ZC ... luar kedai nie nmpak exclusive...mcm takut je nk masuk sbb takut harga mahal...tp series murah jugak kedai nie...kedai pon cantik.. kemas cara susunan kedai nie...display area dea pon mmg sgt membantu....




aku nk bli yg jalur2 hitam mcm dlm gambar 2... tp kale biru abes stok...sedey...so rembat je kale biru gmba butterfly...butterfly pon butterfly la....janji bukan munge munge.... time nie badan mmg da penat gle tp kene gak setel kan arini sebab ble lg kan..dah kate laz minit shoping.. dekat ngan kedai nie ade kedai house of cotton...ok...baju kurung cotton banyak gle...n gle2 punya lawa... mase pegi kedai nie...aku rembat baju melayu ziyad..material dea adalah cotton kotak2...selesa gak..xpanas... dah menyetelkan diri shoping baju ziyad..pegi tempah bunge pulak tok deco mini pelamin ziyad nant...otak dah xboleh pk waras dah mase nie...badan dah flat... nilai 3 dah panas gle...plus mr sapic demam...lg la dea ilang mood...dan aku bese la..manjang je lapa kan...perut dah lapa balik sebab makan xabes kat ayam penyet td...mencik2... tp kuat pg gak tempah bunga..hasil dea aku pilih bunge ntah pape...kale campur..pastu pondan yg nk gubah bunga tu siap cakap asal banyak sgt warna nie...* dalam ati aku...hoi buat je la...aku dah penat nie...


siap je bunga...laju2 balik umah...otak dah xleh pk time nie..penat abes... sampai uma dalam 2 lebih...mr sapic tros carik katil...aku pon egt nk tdo tp blh pulak pg siapkan wrap coklat... dasar pompuan xmenyempat mcm nie la...

then dalam area kol 4 tu egt nk g manjaku bangi beli toys ziyad then baru g amek ziyad...tp tahap rindu ziyad yg tinggi dan rase bersalah yg tinggi sebab xbawak dea kuar arini menebal...[bersalah la sgt] so amek ziyad dulu then bawu g manjaku...


kat manjaku juz nk carik toys ziyad n other small thing... gle byk choice toys baby kat cn...sume brand ade okey....rambang mate jap nk pilih...harga pon ok gak...


sgt colourfull toys baby...


pastu org leh lak kemain ramai..kedai baby pon nk year end sale gak...tp harga xdela sale mane..murah skit je... pilih2 so rembat Tommee Tippee: Closer to Nature Stage 2 Easy Reach Teether ...nama kemain panjang...tp sebenarnye menda nie tok gigit2...acc slalo gune tok baby yg nk tumbuh gg...coz of ziyad dah suke gigit sume benda...so menda nie seswai tok dea...

ziyad with he's new toys...


setel menyoping kat manjaku...tros balik uma...penat gle...so all the stuff that need for ziyad day setel... =)


#xsempat ag nk pg year end sale....=(




No comments: