Tuesday, May 15, 2012

8 hour challenges......

last friday... aku amek el sebab ziyad ttbe je badan dea mcm dedar2 nk ke demam pg tu *ayat apakah ini..huahua...

nk diekotkan..aku meeeeeeemmmmaaaaaangggg jarang cuti sorang2 kalo ziyad xsehat.. almaklumlah..penakut..nk jage anak sorang kat uma pon penakut..kakakaka.. so selalunya mr sapic kene cuti sekali kalo aku cuti..hehe...tp skang kat uma ade adik-adik mr sapic sebab dorang ngah cuti sem..so xde la takut sangat...sebab ade yg meneman...

owh yeah...menjaga ziyad tanpa mr sapic adalah assignment yang sangat phewwwwww tok aku...xsenang ok nk jage dea plus kemain le lasak dea skang..kene perhati kan je...kalo xperhati ade la menda bukan2 dea masok mulut..tu blom lagi sesuka hati melanggar ape yg dea nk langgar bile dok dalam walker..ooommaaaaiiiigooodddneessss.... sabar omak...;)

check it out the flow last friday...;) 



early in the morning
-menunggu bambam bgn..mula2 egt nk join tido balik..tp mata xleh lelap plak..



feeding him
- ya allah..punye la payah kemain nk bg dea makan... asal nk suap je tutup mulut pastu lari2 sana lari2 sini...choi.....ari2 bg dea makan leh kurus ai... phewww...tu la slalo mr sapic yg bg..padan muke aku....



bathing him
ni bes la dr bg dea makan...sebab dea suka main air...pastu campak toys bebanyak dalan bath tub tu..diam le dea nk soh stop pon susah..nk mandi 3 jam gamaknye le...




sleep back
dah makan dah mandi tido la balik...bukan baby je suka wat mcm nie kan..aku pon suke...heaven tido pas mandi..prot kenyang palk tu..wallaweh...mase nie mmg dea tido lame... aku pon terlelap sekali..tp lelap sekejap je..series okeh...pastu tros bangun lipat baju yang berbakul2..hahaha...setel...





 play time
bgn je tido bg bf dea then bg makan biskut..tukar baju...then punggah toys dea depan tv... aku tgk tv dea main la toys sorang... ala bukan lama pon pegang toys..laz2 yg dea suka main remote la...tarik beads kat cushion la..plik2 tol...dah penat pandai tu..lex jap minum air.. ekot ko la ziyad... janji x melalak...;)




camwhore time
 dah boring main.. camwhore time!! ziyad nie makin lame makin pandai bergambar okey...dulu tgk camera pon non hingin..sekarang dah maju..hehehe






setel bergedik gedik kan.. aku bf dea... then masokkan dea dalam buai pastu tido pastu aku pon tido sekali... sedar2 je mr sapic dah balik... so..lelaju handover tugas kat dea...kakakaka



hmmm...cane la kalo aku benti keje then dok uma jage anak je..rasenye boleh kurus kot..hehe



2 comments:

Reena said...

Memang boleh kurus jaga dorang ni :)

mr and mrs sapic said...

tula...baru sehari...dats y la u maintain kan..hehe..jeles...